”Vortexul” schimbării.
▶️ Triggerii schimbărilor pe piața muncii, un nou model de leadership
Piața muncii se află, de câțiva ani buni, în vortexul schimbării.
Ce a început ca o adiere de vânt, acum s-a transformat într-o adevărată tornadă.
Nimic nu mai e la fel, NIMIC NU MAI POATE FI LA FEL.
Vechiul model al ”leadership-ului”, de comandă și control, se stinge ușor, ușor, precum o lumânare fără fitil. Deși, încă se mai ”ține cu dinții” de acest ”model” de cultură, în companiile tradiționale, în care (încă) se manifestă influența politicului.
Ce a declanșat ”valul” schimbării?
Nașterea unor minți exploratoare de sens, cu mult înainte de vârsta declarată de Maslow în a sa celebră ”piramidă a nevoilor” ca fiind cea adecvată căutării ”sensului si scopului”.
Dacă ”auto-actualizarea” propovăduită de Abraham Maslow avea loc la indivizi care au depășit etapele de îndeplinire a nevoilor de hrană, siguranță, apartenență, recunoaștere socială și stimă de sine, așadar, la indivizi care experimentau ultima parte a perioadei adulte, trăim vremuri în care ea ”se întâmplă” mult mai devreme.
Milenialii, numiți astfel pentru faptul că urmau să absolve liceul în anii 2000, nu au ”ingerat” modelele de ”propagandă”, limitative, care nu le ofereau perspective de auto-dezvoltare.
Au început călătoria de căutare a sensului de la vârste în care în școlile noastre se preda ”Luceafărul” sau, poate, chiar mai devreme.
Tracțiunea adusă de mileniali, întărită de spiritele de luptători pentru dezvoltarea valorilor autentice ale celor care și-au dedicat ani buni în corporații (sau încă o mai fac), a condus, inevitabil, la această nevoie acută de schimbare a mindset-ului organizațional.
Profitul și performanța nu vor mai exista dacă nu se face ”zoom in” pe oamenii din companii, pe ceea ce le aduce SENS și SCOP. În schimb, companiile ”vor primi” loialitate, motivația angajaților de a performa, schimbarea percepției cu privire la locul de muncă (spațiu de creștere și dezvoltare) și, da, mult-așteptatele rezultate! 🙂
Corporațiile vor rezista dacă vor ”îmbrățișa” acest ”VAL” al schimbării și vor deveni adevărați ”kitesurferi”. Își vor păstra echilibrul doar dacă învață ”să devină una cu valul”.
Aceasta înseamnă ca liderii să învețe un nou mod de rapotare la echipe, un model proaspăt și funcțional de leadership. Companiile internaționale deja o fac.
Ce model de leadership ai alege pentru echipa ta?