Coaching

Ce este coaching-ul?

Puțină istorie …

Coachingul a avut ca start-up, jocul de tenis. „Părintele” sau Timothy Gallwey, născut în 1938, în San Francisco, a fost jucător de tenis și, ulterior, căpitanul echipei de tenis a Universității Harvard (1960). De-a lungul carierei sale, a descoperit că metodele tradiționale nu dau rezultate de durată în ceea ce privește performanța jucătorilor, așa încât, și-a invitat studenții să-și concentreze atenția doar asupra loviturilor, fără să utilizeze gândirea critică sau să se forțeze să dea „lovitura perfectă”. Astfel, prin „liniștirea” gândirii critice, a auto-interferenței analitice, jucătorii au reușit să-și valorifice abilitățile naturale cu o mai mare ușurință și într-un ritm care i-a propulsat către performanța pe termen lung.

Această descoperire a condus la apariția primei cărți a lui Gallwey, „The Inner Game of Tennis” („Jocul interior în Tenis”), vândut în peste 2 milioane de exemplare. Alte cărți din seria „Inner Game” includ aplicații pentru golf, schi, muzică, muncă și stres.

 În anii care au urmat lansării primei sale cărți, cititorii au început să folosească metodele „Inner Game” în viața lor privată, „în afara terenului”, iar Tim a început să aplice metodele de schimbare din „The Inner Game” în activitatea corporatistă (la clienți precum Apple, Coca Cola, Rolls Royce, la care a aplicat „The Inner Game of coaching” pentru leadership, vânzări, managementul schimbărilor, munca în echipă). Activitatea lui Gallwey a fost adesea creditată atât drept fundament al noilor domenii din corporații, cât și al unui sector nou, „life-coaching”.

Contemporan cu Gallwey, de altfel instruit de acesta la Universitatea Harvard și provenind tot din lumea sportului, sir John Whitmore a fondat „The Inner Game” în Marea Britanie, în 1979, cu o mică echipă de antrenori, cu Gallwey în calitate de trainer. Inițial, au antrenat jucători de tenis și jucători de golf, dar, destul de rapid, au transpus valoarea din „Inner Game” în mediul de business, pentru liderii și managerii organizațiilor. Sir John Whitmore a fost cel care a inventat termenul „coaching de performanță” – astfel a luat naștere mișcarea modernă de coaching așa cum o cunoaștem noi.

Federația Internațională de Coaching (ICF) definește coaching-ul drept un “parteneriat care accelerează ritmul de învățare al clientului, performanța și progresul acestuia pe plan personal și profesional”.

Coaching-ul pune accentul pe o viziune personală, pe autoevaluare și, mai ales, pe autoperfecţionare. Fie că deții o companie, ești angajat, sportiv, în căutare de job sau freelancer, viața ta urmează să se schimbe în bine. Ce vei obține: o perspectivă mai largă asupra propriei persoane, a relațiilor cu ceilalți și asupra propriei afaceri, o viziune elaborată asupra unei misiuni personale bazată pe valori proprii, o direcție clară de dezvoltare.

În coaching, fiecare client este unic, cu propriile obiective, contexte, situații de viață. Coach-ul nu oferă clientului soluţii „la cheie”, bazate pe propriile experiențe, ci consideră că fiecare client deține răspunsurile la propriile întrebări. „Munca” coach-ului este să sprijine clientul în a obține CLARITATE, de a evidenția aspectele „nevăzute” din povestea sa, de a le aduce în lumina conștiinței și a observa cum se unesc piesele de „puzzle” în această călătorie a sinelui.Este un dans în doi, în care fiecare pas creează premizele unei vibrații proaspete, ale unei noi coregrafii de viață. Aceasta se realizează prin descoperirea/redescoperirea resurselor interne ale clientului, a faptului că el deține „cheia”, doar straturile care o acoperă trebuie, rând pe rând, date la o parte, în ritmul propriu al clientului. „Pole-pole” (ușor-ușor) în limbajul populației Swahili (Africa).

Scopul principal al coaching-ului este implinirea fiecăruia dintre noi ca indivizi, pe multiple planuri (profesional, personal, emoțional, spiritual etc.), prin definirea unor obiective concrete și identificarea căilor optime pentru atingerea lor. Presupune o relație profesională unică, în care coach-ul acompaniază clientul pentru a stabili și a atinge obiective care fac sens pentru el.    

“When we plant a rose seed in the earth, we notice that it is small, but we do not criticize it as“ rootless and stemless. ” – Tim Gallwey

Tipuri de coaching
Deși principiile și scopul coaching-ului rămân neschimbate, școlile de coaching au creat nișe în livrarea mai multor tipuri de coaching. Deși același filon conductor (împlinirea individuală, relațională, profesională), această structurare te ajută să identifici ariile din viața ta care necesită atenție în mod deosebit:

  • Business Coaching
  • Career Coaching
  • Executive Coaching
  • Entrepreneurship Coaching
  • Parenting Coaching
  • Personal Development Coaching
  • Coaching transformațional
  • Health Coaching
  • Leadership Coaching
  • Public Speaking Coaching
  • Motivational Coaching
  • Life Coaching
  • Marketing & Sales Coaching
  • Management Coaching
  • Personal Coaching
  • Relationship Coaching
  • Spiritual Coaching
  • High Performance Coaching
  • Team Coaching etc.

Această structurare te ajută să identifici domeniile din viața ta care necesită o atenție specială.

0
    0
    Cosul tau
    Cosul tau este golInapoi la magazin